aromamarketing

Aromamarketing w sklepach odzieżowych

Marketing zawsze był branżą, w której trzeba było użyć wszelkich dostępnych środków, aby nakłonić klienta do zakupu. Szczególnie wtedy kiedy produkty nie kosztują już kilka złotych ale kilkadziesiąt, a nawet kilkaset. Wtedy już o wiele trudniej jest wpłynąć, nawet na nieświadomego klienta. Specjaliści maja jednak swoje sposoby na to, żeby taką sprzedaż znacząco zwiększyć.

Aromamarketing czyli miłe skojarzenia w sklepach

aromamarketingMarkowe sklepy odzieżowe zdecydowanie się różnią od supermarketów i innych tego typu dyskontów. W nich bowiem samo zdobycie klienta jest o wiele cięższe i trzeba więcej poświecić na reklamę. Szczególnie na gruncie lokalnym, handlowcy starają się wypromować dana markę i uczynić ją popularną. Sklepy odzieżowe znajdujące się w wielkich galeriach handlowych, mają jednak ten plus, że są przez nie reklamowane. Każdy kto bowiem przyjdzie do takiej galerii zauważy również dany sklep. Wtedy bardzo ważne jest, żeby takiego klienta utrzymać i nakłonić go do kupienia jak największej ilości produktów. Nie można sobie więc pozwolić na to aby cokolwiek w danym salonie go zraziło. Wyrobi sobie bowiem w tym momencie opinie, którą rozniesie po znajomych i rodzinie. Właśnie dlatego w sklepach odzieżowych tak ważna jest neutralizacja zapachów. Wszyscy chyba wiedzą jak pachną ciuchy, które tygodniami wiszą na półkach. Zaczynają one wydzielać niesamowicie nieprzyjemną woń, która może odstraszyć świeżych klientów.  Jednak marketing zapachowy,  inaczej aromamarketing, w sklepach odzieżowych, polega głównie na tego rodzaju zabiegach.

Oczywiście później stosuje się jeszcze przeróżne kompozycje zapachowe, aby jeszcze bardziej uprzyjemnić pobyt w takim salonie. Dalej jest już ważna bowiem bardziej muzyka i obsługa klienta. Ona musi być dopasowana do stylu sklepu i do grupy docelowej.