Projekt graficzny to nawet więcej niż połowa sukcesu każdego materiału reklamowego. Bez względu na to czy zostanie przez nas wykonany samodzielnie, zlecimy go grafikowi, czy też skorzystamy z gotowych wzorów i szablonów to trzeba zadbać o to, by wydruk był najlepszej jakości.

Druk ulotek atrakcyjnych dla klienta

druk ulotekWażne jest przede wszystkim to, by druk ulotek był atrakcyjny dla odbiorców. Ulotki to podstawowe narzędzie marketingowe, więc warto im poświecić chwile uwagi. Zacznijmy od tego, jak taka ulotka powinna wyglądać. Na pewno musi mieć ona określoną wielkość. Zbyt mała będzie nieczytelna i nie zmieścimy na niej wszystkich informacji, za to zbyt duża będzie nieporęczna do rozdawania i klienci niechętnie będą ją brali. Najlepszy jest format połowy formatu zeszytowego, czyli A6 i podobne. Ulotka może być prostokątna lub kwadratowa. Taki format mieści się do ręki, można taką ulotkę wrzucić bez problemu do skrzynek na listy czy też umieścić na stojakach reklamowych wraz z gazetkami promocyjnymi. Taka ulotka z pewnością powinna być kolorowa. Czerń i biel nie są atrakcyjnymi kolorami, a taka ulotka wygląda jak wykonana na domowej drukarce i bez przygotowania. Lepiej jest zadbać o dobry dobór barw. Nie mogą to być kolory smutne i ponure, takie jak brązy czy szarości, ale też należy zrezygnować z bardzo jaskrawych kolorów, które będą odwracały wzrok od tekstu ulotki.

druk ulotekSkoro już przy tym jesteśmy to tekst również powinien być dobrze zaznaczony. Litery muszą być duże i czytelne, by każdy mógł zapoznać się z treścią firmowej oferty. W treści powinny się znaleźć liczne zachęty do skorzystania z usług. Nie można po prostu napisać, że coś się oferuje. Warto dodać, ze to są najlepszej jakości usług, najtańszy towar w mieście, czy jedynym zakład stosujący unikalne i nowoczesne metody produkcji. To działa na wyobraźnię i zapewnia dobrą promocję. Przy projektowaniu ulotki warto także zdecydować się na zniżki czy promocje dla osób które pokażą się z ulotką w firmie. To zachęci to ich brania i zapoznania się z ofertą sklepu czy zakładu usługowego. Informacja o promocji powinna być wyróżniona, na przykład innym kolorem, czcionką czy umiejscowiona na dole ulotki jako kupon do wyrwania i zatrzymania. Wydruk ulotek powinien być wykonywany przez profesjonalna drukarnię, dzięki czemu mamy pewność, że ich jakość będzie wysoka. Tusz nie będzie się rozmazywał, a papier nie będzie się łatwo rwał.

Trwałość ulotek jest ważna, szczególnie że w skrzynce mogą one zamoknąć, a na widoku mogą blaknąć od słońca. Lepiej jest wybrać papier błyszczący, niż zwykły, co sprawia że ulotki wyglądają lepiej i będą się lepiej trzymać.