projektowanie logo

Początki firmy – nazwa, logo, hasło reklamowe

Kiedy myślimy o rozpoczęciu działalności gospodarczej to zastanawiamy się na tym skąd będziemy czerpać surowce czy towary, jak będziemy się reklamować, czy też robimy zestawienia finansowe obejmujące nasze fundusze i niezbędne wydatki na start.

Dobrze zaprojektowane logo

projektowanie logoStaramy się o kredyty inwestycyjne, badamy rynek, jak również nabywamy nieruchomości, czy floty pojazdów. Nie da się ukryć, że wszystkie te aspekty są niezwykle ważne. Zanim jednak firma ruszy i cokolwiek zaczniemy działać to trzeba pomyśleć nad podstawami. Jak będzie nazywała się nasza firma? Jakie będzie miała logo? Jakie będzie jej motto czy hasło promocyjne? Bez tego nie da się rozpocząć działalności! Błąd popełniony na wstępie może nas słono kosztować. Warto omówić każdy z tych aspektów nieco dokładniej. Jak wybrać odpowiednią nazwę? Dawniej popularne były nazwy z końcówką ,,ex”. Wystarczyło do początku swojego imienia, branży, czy produkty dodać tę końcówke i już tworzyło się nazwę. Obecnie jest to uznawane za przejaw kiczu. W branży budowlanej jest masa firm o tej samej nazwie. Do trzech liter imienia dodaje się po myślniku ,,bud” i już jest gotowa nazwa. Niestety, przez to trudno się przebić na rynku, ponieważ jest wiele firm założonych przez Marków i Darków, którzy też chcą się rozreklamować.

projektowanie logoTo wzbudza zamęt wśród klientów, jeśli nie mogą znaleźć konkretnej firmie po nazwie i zamiast przedsiębiorstwa z Krakowa wyskakuje im firma o tej samej nazwie z Gdańska. Jedynie końcówka ,,pol” dodana tak jak końcówka ,,ex” jeszcze się ostała. Warto wybrać nazwę krótką i łatwą do wymówienia. Klient musi być w stanie szybko ją znaleźć w Internecie. Lepiej też unikać nazw kojarzących się jednoznacznie z jednym produktem. W Polsce jest firma zaczynająca od produkcji drutów, a obecnie robiąca okna – niefortunna nazwa jednak pozostała. A projektowanie logo? Tu zasada jest taka sama. Powinno być ogólne, bez detali. Takie które można bez problemu umieścić na wizytówce czy plakacie. Często zresztą nazwę łączy się z piktogramem. Np. firmy budowlane mają logo składające się ze stylizowanej nazwy i dachu nad nią. Jubiler może mieć diamencik zamiast kropki nad ,,i”, a sprzedawca owoców może jedno ,,o” zamienić na pomarańczę, czy pomidora. Jeśli chodzi o hasło reklamowe to musi być krótkie, zwykle kilkuwyrazowe.

Nie może być trudne do wymówienia czy zapamiętania. Sprawdzają się np. hasła rymowane – chwytliwe, wpadające w ucho. Hasło powinno podkreślać profesjonalizm firmy, nawiązywac do wysokiej jakości produktów, ich świeżości, czy innych cech wyróżniających.