Reklama umieszczona na samochodzie, który stanowi ruchomą ekspozycje to bardzo ciekawa forma kreowania wizerunku własnej firmy. Samochód poruszający się po mieście czy też na trasie pomiędzy różnymi miastami sprawia, że treści reklamowe zamieszczone na jego powierzchni docierają do wielu potencjalnych klientów, dzięki czemu taka reklama ma duży zasięg oddziaływania przy stosunkowo niskim koszcie.

Prawidłowo wykonana reklama na samochodzie

Reklama na samochodzieJak każde jednak rozwiązanie tak i to ma zarówno swoje wady, jak i zalety, dlatego nim się zdecydujemy na takie rozwiązanie warto je poznać. Jeśli chodzi o zalety to przede wszystkim jest to trwałość. Raz nałożona reklama na powierzchnie karoserii może utrzymywać się 5 lat. Dzięki temu przez długi czas można rozpowszechniać treści reklamowe nie ponosząc przy tym właściwie żadnych dodatkowych kosztów. Wykorzystanie samochodu daje nam tu nie tylko element mobilności, ale także całkiem dużą przestrzeń reklamową, dzięki czemu samych treści może być też sporo. Jeśli dodatkowo zdecydujemy się także na zastosowanie półprzezroczystej folii do oklejania okien powierzchnia ta jeszcze wzrośnie. Niemniej warto pamiętać o tym, że taka reklama jak zresztą każda nie może być przeładowana. Powinna ona bowiem być czytelna i atrakcyjna pod względem wizualnym.

Reklama na samochodzieDobrze także by projekt samej grafiki zamieszczonej na folii, jak i jej kolor nawiązywał do logo firmy, czy też barw z nią kojarzonych. Pomoże stworzyć to spójny wizerunek, co jest szczególnie ważne w przypadku większej floty samochodów. Zaletą, jeśli chodzi o to rozwiązanie, jest także koszt. Trwała reklama na samochodzie – cena zwykle waha się między 500 złotych a 3 tysiącami, w zależności o tego jak duże jest oklejane auto, jak i od tego ile elementów jest oklejanych. Na koszt wykonania takiej reklamy przekłada się także i jakość zastosowanych materiałów, jednak zważywszy na czas eksploatacji oklejonego auta jest to całkiem korzystne rozwiązania pod względem finansowym. Zaletą jest tu także fakt, że reklamę z samochodu można też bez trudu zdjąć, czy też zamienić na inną. Na minus należy natomiast tu zaliczyć fakt, że folia nie nadaje się na każde auto. Nie może być ona stosowana na samochodach z widocznie uszkodzonym lakierem czy też z widocznymi ogniskami korozji, ponieważ przy usuwaniu może ona powiększyć ubytki w lakierze oraz przyspieszyć korozję.

Pewnym minusem jest także fakt, że im bardziej kolorowa folia tym ma większą tendencje do płowienia, co oznacza, że czas w którym zamieszczona reklama będzie wyglądać idealnie może być krótszy niż te zakładane pięć lat.